Dorombsuli
A dorombsulinak az a célja, hogy a hangszerrel most ismerkedők segítséget kapjanak az elinduláshoz és utána a továbblépéshez. A haladó játékosok pedig néhány olyan játéktechnikát találhatnak, amit eddig máshogy, vagy egyáltalán nem ismertek. Tartózkodtam a különböző kultúrákban elterjedt különböző játékstílusok leírásától.
A doromb megtanulásánál a legfőbb szempont az, hogy örömünket leljük benne, magyarán semmit nem szabad erőltetni. Ezen a hangszeren nem lehet hamisan játszani, nem lehet rosszul játszani. Az egész dorombozás arról szól, hogy felfedezzük, szájürengünk milyen akusztikai csodákra képes, hogy megérezzük bennünk rejlő ritmust. Ezek után jöhet a népdalok elsajátítása...
Ezeket a dorombleckéket inspiráló ötleteknek szántam, remélem, mindenki sokkal tovább fejleszti játéktudását, mint amennyit ezek a leckék nyújtanak.
Az alábbi videó azt mutatja be, hogyan játszom a Navrang Pangea c. számában a dorombtémát (mély doromb, nem a magas). Ez egy 5/4-es ritmus, ami leegyszerűsítve azt jelenti, hogy egy ütemben 5 hang van. A videó először megmutatja az egészet egyben, majd az egyszerűbb első ritmusvariánst, majd a második, tremolóval variált variánst. Csak ismételgetni kell és már megy is. DU-tata-DU-ta. DU: pengetes ráfújással, ta: pengetés levegő nélkül.